понеделник, 14 февруари 2011 г.

Отваряне на банкова сметка в Австралия от България

Няколко банки в Австралия предлагат така наречената услуга Moving to Australia. Тя позволява да си отворите банкова сметка по интернет, да си вкарате пари в нея и когато отидете в офиса им (за Sydney е Martin Place 48) ще ви идентифицират и ще ви дадат готова дебитна карта, в която са парите, които сте си привели. Тези банки са CommonWealth, ANZ & NAB. Ние си избрахме първата, тя е една от най-големите и твърдят, че имат най-много банкомати в страната. Попълнихме формата, има възможност типът на акаунта да бъде joint, тоест управляван от двама души. Ние си направихме такъв, като си избрахме всеки един да има пълни права. Ден, два след като попълнихме онлайн заявката ни се обадиха от банката за да потвърдим имената и адреса си (по лична карта), за да го сравнят с попълнените данни и после като пристигнем. Бяха много учтиви и любезни. Малко след това ми пратиха мейл с информация за новооткритата сметка. Вече можехме да пращаме пари по нея :)
Пишеше, че може да ни удържат максимум $11 такса при получаването на парите.
След известно време реших да направя едно пробно изпращане на $1000 от сметката ми в ОББ. Попълних информацията и на въпроса на чия сметка ще са разходите избрах всички разходи за изпращача (т.е. ОББ сметката ми). Това се оказа грешка, защото ми взеха общо 95лв такси ?! Ходих до офиса им да ги питам защо е толкова голяма таксата, оказа се, че 60лв идвали от това, че съм избрал всички такси да са за тази сметка, останалите са 0.15% от сумата или 35лв минимум.
Та така, вече ще знам таксите да се разпределят между двете сметки. След 5-7 дни писах на моя агент в банката да ми потвърди дали са пристигнали парите - каза, че са там и ни чакат. Остават по-малко от 2 седмици до заминаването...

Няма коментари: